Konečne ste po týždňoch či dokonca mesiacoch snaženia dosiahli svoj cieľ – schudli ste. Lenže čo teraz? Čo robiť, aby ste sa zase rýchlo nevrátili na začiatok? Odpoveď je veľmi jednoduchá – pokračujte v cvičení a strave.

Keď dosiahnete svoje vysnívané váhy, nemali by ste zaspať na vavrínoch. Ten pravý boj totiž ešte len začína. Keď sa po diéte vrátite späť do svojich koľají, riskujete nepríjemný jojo efekt. Mali by ste preto o svojom chudnutí premýšľať skôr ako o zmene životného štýlu než ako o diéte.

Nastavte si štandard údržby hmotnosti

Akonáhle dosiahnete svoj cieľ, čaká vás ešte veľa práce. Iba asi 1 zo 6 ľudí si udrží novú váhu dlhšie ako rok, čo nám napovedá, že udržanie hmotnosti je pre mnoho ľudí obrovskou výzvou.

Ak nechcete stratené kilá zase nabrať, nemôžete jednoducho prestať s tým, čo ste robili. V podstate to znamená, že to, čo robíte, aby ste schudli, musíte robiť aj pre to, aby ste si váhu udržali. Tu je teda niekoľko tipov, ako svoju váhu úspešne udržať na uzde.

chudnutie

Pamätajte si, čo vás dostalo do problémov

Bolo to rýchle občerstvenie? Zajedanie stresu? Príliš veľa sladkostí? Poznáte sa dostatočne dobre, aby ste spozorovali, keď začnete skĺzavať späť ku svojim starým zvykom, tak sa chyťte, než sa sklz stane pádom.

Pokračujte v zabehnutej rutine

Vedenie záznamu o jedle a cvičení a sledovanie váhy sú skvelými nástrojmi, nielen keď ste vo fáze chudnutia. Self-monitoring je kľúčom aj k udržiavaniu hmotnosti. Pravdepodobne budete oveľa úspešnejší, ak budete pokračovať v sledovaní.

Zostaňte aktívny/a

Akonáhle schudnete, vaše telo spáli menej kalórií, ako keď ste boli ťažší. Cvičenie teda zohráva kľúčovú úlohu pri spaľovaní kalórií a udržaní váhy.

Uvedomte si, aká je vaša skutočná, najlepšie a prirodzená váha. Vo vašej snahe schudnúť môžete skončiť s hmotnosťou, ktorá je v skutočnosti pod prirodzenou, zdravou hmotnosťou vášho tela – a môže byť ťažké ju udržať. To ale neznamená, že by ste mali zase pribrať. Niekedy ale môže byť jednoduchšie udržiavať váhu, ktorá je o niečo vyššia, než ste zamýšľali.

Niekedy je lepšie nechať telo, aby si našlo svoju vlastnú zdravú a prirodzenú váhu.

Ak žijete zdravým a aktívnym štýlom, je to lepšie, než keby ste boli posadnutí každým kúskom jedla, ktorý zjete.

zdravé raňajky

Odmeňte sa

Keď ste chudli, pravdepodobne ste našli spôsob, ako sa pochváliť, aby ste sa dokázali držať svojho plánu. Nezabudnite sa však každý deň odmeňovať za pokračovanie vo svojich nových návykoch.

Pripomeňte si, čo ste dosiahli

Ideálna je na to uchovávanie fotografií na očiach. Starých, ktoré vám pripomínajú, kde ste boli, a nových, ktoré vám pripomínajú, ako ďaleko ste sa dostali. Pripomeňte si všetky pozitívne kroky, ktoré ste podnikli na zlepšenie svojho zdravia – a to, ako ste silní, keď sa vám teraz podarilo prevziať kontrolu nad váhou a úspešne ju zvládnuť.